Followers

Wednesday, 8 June 2011

KENALI DIRIKU...

ASSALAMUALAIKUM...
Zura adlh seorg ibu kpd 2 org ank.anak pertama berusia 6 thn(lelaki) dan ank ke 2(ika) berumur 4 thn(perempuan).Zura sepenuh masa duduk di rumah saja,jaga ank dan jaga arnab..hehe
Ank ke2 zura OKU,kerana ika jugalh zura memilih utk berada di rumah saja..tak sanggup rasanye nak tinggalkn ika pd org.biarlah zura jage sendiri.Dlm sebulan,3 hgga 4 kali zura akn membawa ika ke HTAR utk rawatan.Memang penat,ttp zura x pernah menyesal d kurniakn ika.Kerana ika lh rezki kami sekeluarga murah..alhamdulillah..syukur kpd mu..
Dipendekkn cerita,bidang arnablah yg zura pilih sbgai kerjaya tanpa meningalkn ank2..tanah d belakang rumah zura gunakn semanfaat yg termampu..
Dulu zura mmg tak minat bela arnab ni,sbb zura geli dgn haiwan2 berbulu,lg2 kucing..mmg zura tak suke sgt2..(dululah..sekarang tak geli dah..hehe).Ika pulak pantang nampak haiwan berbulu,mesti die tangkap dan terus gigit haiwan tu..
Lg2 kalau kucing lalu tepi dia,takde can kucing tu nak lari,mesti masuk mulut ika dulu..tp tak pernah pulak kucing2 tu melawan balik..kucing pun boleh tahu keadaan ika,,agknye lah..hehe..
Panjang juga zura membebel ye..kawan2 nak dgr cerita arnab kan...hehe..terlebih sudah..Lepas ni kite cerita bab macam mane bermulanya zura bela arnab...hehe...TQTQTQ..

No comments:

Post a Comment