Followers

Thursday, 29 September 2011

hedgehog / anak landak mini






inilah hedgehog zura,zura lebih suka memanggil mereka landak...
sekarang zura dah ada 8 ekor landak matang..mereka semua berpasangan.
baby mereka semua di adopt pada kawan2.zura jual murah murah sahaja..
ramai tau peminat hedgehog ni.zura dah ade kaler albino, cinnamon  dan snp..
warna apricot belum..untuk jaga mereka tersangatlah mudah.
baby baru lahir pula,dijaga sepenuhnya oleh ibu hedgie.zura cuma pantau
pemakanan ibu sahaja.hedgie zura ni makan tak cerewet,
kebiasaan zura bagi mereka makan pallet kucing, mealworm / ulat roti, nestum hpw dan buah epal.


inilah anak anak hedgie zura..mereka tengah nyenyak tidur..

ini anak hedgie snp zura.. yang ni zura dah jual pada kawan,
semoga dia terus kekal sihat bersama tuan baru.


ini anak anak hedgehog zura. ada warna snp , cinnamon dan albino.
ini semua gambar kenangan sebelum zura jual mereka pada tuan baru..
zura simpan ibu hedgehog saje.tak mampu rasanya nak menampung
kos penjagaan landak kalau dah banyak sangat nanti..

ini landak mini snp zura.  ni gambar dalam kotak,
dalam perjalanan nak di hantar ke pemilik baru , di cheras.

yang ni hedgehog jantan, warna cinnamon.
ini antara induk landak mini yang zura simpan.

cak!!! jangan haraplah nak dapat pegang baby hedgehog tu..
dari mula lahir dia akan kepit je anak anak dia tu..
bagus tau landak mini ni.dari awal zura bela,
sampai sekarang dia sangat mudah dijaga..
tak pernah sakit dan setiap kelahiran,
baby sentiasa sihat dan tak pernah lagi ada
kejadian memakan anak.
alhamdulillah..

tengok mamat tu..tengah cuba cuba nak bagi hedgie makan..
sampai bengkok bengkok tangan.. kikikiki
dia tengah makan mealworm. hedgehog zura ni sangat suka
makan ulat roti.kruk krak kruk krak..macam dapat jajan..








33 comments:

  1. Kat mana eh ada jual hedgehog ni ? Email saya khalisanuar@gmail.com

    ReplyDelete
  2. Slm zura.sy berminat nak beli hedgehog. bole email sy di erinfahmi@gmail.com. tq

    ReplyDelete
  3. Slm zura.sy berminat nak beli hedgehog. bole email sy di npk_abby@hotmail.com
    tq

    ReplyDelete
  4. Hi,

    Ada jual baby hedgehog tak? area ampang...

    Terima Kasih :)

    ReplyDelete
  5. Salam ,sy nk beli hedgehog ,email sy syamilla9128@yahoo.com

    ReplyDelete
  6. hi. ada jual lagi tak hedgehog nie?

    ReplyDelete
  7. email sy..nk beli bby hdgehog comellll ni... khairulfikriyyah@yahoo.com

    ReplyDelete
  8. sy berminat nk beli..
    emel sy di nana_hurryup@yahoo.com

    ReplyDelete
  9. Ade lagi x...berminat nk beli...
    Klu ade email sy muiz_5157@yahoo.com...
    Sy teringin sgt nk yg cinnamon tu...

    ReplyDelete
  10. Email harga to ismawi1980@live.com. Tq

    ReplyDelete
  11. Salam. Kalau ada hedgehog warna snp tolong emailkan harga pada saya atikah.hza@gmail.com
    Terima kasih 😁

    ReplyDelete
  12. salam zura.. sy berminat dgn hedgehog sepasang, teman buat anak2..blh hubungi sy d sfirdousz@yahoo.com atau whatapps 0192128621

    ReplyDelete
  13. Hi.. u masih ad jual hedgehog ke?

    ReplyDelete
  14. Antara hedgehog dgn GP yg mn senang jaga n lambat.mati

    ReplyDelete
  15. hii tuan bloq tumpang ye..sesiapa berminat membeli hedgehog area sentul kl boleh sms/w.app sy 019-3277321 nak let go.. 2 ekor baby jantan n betina, lahir bulan july 2014 tq

    ReplyDelete
  16. AsSalam nk tnya sangkar yg lebar tu brapa harga?? Sepasang HH brapa???

    ReplyDelete
  17. hi tuan blog. kalau ade jual HH lg boleh emel harga utk sepasang HH tak? nabilamisran@outlook.com. tq ^^

    ReplyDelete
  18. hi nak taya jual lgi ke baby hedgehog nie . sya dh lma nk jga tpi jarang jumpa kedai yg menjual nie ;(. kalo ade emai sya shiki735@gmail.com thx

    ReplyDelete
  19. hi nak tanya, jual lagi tak hedgehog ni? email me pls ( trsyhzryn96@yahoo.com )

    ReplyDelete
  20. salam tuan blog, de x hedgehog utk djual lg? email syakiela_xoxo@yahoo.com

    ReplyDelete
  21. Salam email sy harga idzwanjasni@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam nok tanye berape harge seekor hegehog syufian2263@gmail.com

      Delete
  22. Ad jual lg ke? Berapa harga baby albino? Emel nadhirah_adi@yahoo.com tq

    ReplyDelete
  23. assalamualaikum boleh saya beli hedgehog email:zamani_hakim@yahoo.com

    ReplyDelete
  24. assalamualaikum boleh saya beli hedgehog email:zamani_hakim@yahoo.com

    ReplyDelete
  25. Boleh tahu detail

    Sabrinamasneita_89@yahoo.com
    0133307772

    ReplyDelete
  26. saya berminat nak beli anak landak ni email sy iylia.ainina@yahoo.com

    ReplyDelete
  27. Salam. Saya cari ubat atau jalan penyelesaian bagi Hedgehog. Mcm mana ye? Si betina barang masa pregnant so dia gigit telinga jangan , telinga jangan kemudian berkurap n sekarang dua2 berkurap. Risau dah ni. Kalau mati HABIS ler.

    ReplyDelete
  28. Salam. Saya cari ubat atau jalan penyelesaian bagi Hedgehog. Mcm mana ye? Si betina barang masa pregnant so dia gigit telinga jangan , telinga jangan kemudian berkurap n sekarang dua2 berkurap. Risau dah ni. Kalau mati HABIS ler.

    ReplyDelete
  29. asslamualaikum zura..email kat saya raziframli95@gmail.com..dah ada landak ni tapi nak tambak koleksi cbb nak amik cinnamon..please inform asap..klau boleh betina

    ReplyDelete
  30. Salam zura, ada jual lg x baby hh? Boleg tlg email ke syarmin_lenne@yahoo.com

    ReplyDelete
  31. Salam zura, ada jual lg x baby hh? Boleg tlg email ke syarmin_lenne@yahoo.com

    ReplyDelete
  32. assalamualikum,,kat aman eh kak zura dapat hedgehog ni??hehe dah lama miat nk beli balas asap ye akak, kalau akak ade juallagi baitau la,tq

    ReplyDelete