Followers

Wednesday, 26 October 2011

DAUN PISANG UNTUK ARNAB

assalamualaikum...
kawan2 sihat tak?kalau sihat alhamdulillah..kalau sebaliknya...tak reti2 lagi..pergilah jumpa doktor...peace...
zura nak cerita tentang daun bayam & sawi...erkkk???tajuk daun pisang,cerita lain pula....haha
asyik dengar ramai sangat yang bagi sayur sawi dan bayam,beli pula tu..membazir tau..kita selalu terlupa dan suka buat2 lupa,sayur yang selalu kita beli kat pasar2 tu selalu bebas dari bahan kimia tak?untuk lebih mudah faham.ada guna racun serangga tak?alaaaaa..zura lupalah jawapan nya..carilah sendiri ye..makan sayur,awet muda tau..keh3
yang sebenarnya zura nak cakap,dari bagi bayam atau sawi tu lagi baik bagi daun pisang..kan senang..pergi je petik kat tepi2 jalan tu..selembar pon dah cukup untuk 3 ekor..layukan kejap,bagi kat arnab..kruk krak kruk krak arnab makan..arnab cakap"sedapppp"..seeloknya petik yang muda...sebelom tu zura nak ingatkan,jangan lupa petua nenek moyang"fuhhh kiri..fuhh..kanan..datok nenek cucu tumpang ambil daun pisang sehelai dua ye""keh keh keh...sekian..lari dulu...byeeeeeeeeeeeeee.....

khas buat kawan2...nilah pokok pisang...kenal tak???hehe


No comments:

Post a Comment