Followers

Sunday 6 May 2012

dulu nya,aku tak suka arnab!!!!

dari kecil,aku tidak gemar akan mana2 haiwan pun.apatah lagi dengan bulu2 haiwan,bagiku sangat2 menggelikan.aku benci!aku geli!aku tak suka!itulah aku satu ketika dulu.Pabila seorang rakan berbangsa cina memberikan aku sepasang arnab.huhhh..aku terima kerana terpaksa..kih3..nak jaga hati kawanlah katakan.bagi makan,cuci tray,bagi makan,cuci tray..itulah hari2.dalam hati merungut juga.takde kerja,cari kerja..bagi makan pun campak2 je.zalim kan aku dulu??kih3
tetapi segalanya berubah,saat pertama kali arnab itu beranak.inilah pertama kali aku melihat baby arnab.memang sangat menggelikan.tetapi ia mampu membuatkan aku gembira dan merasakan..wahhh..penatku membuahkan hasil..hehe..disebabkan firstime kan..aku tak bagi kotak beranak pun.cuma letak kain.tapi sangkar memang aku selimutkan dengan kain langsir lama.setiap pagi,petang dan malam,aku mesti intai baby2 tu.(intai jelah,pegang tak...hehe)kalau boleh, rasa macam nak duduk depan sangkar dorang je..
bila baby dah tumbuh bulu,aku betul2 tertawan.sangat2lah comel..inilah pertama kali,aku merasakan kecomelan seekor haiwan.
tanpa ku duga,dalam kegembiraan melihat baby arnab tu membesar.seorang lagi rakan ku berbangsa cina juga,tetapi yang ni dari indonesia..ingin memberikan arnab nya padaku.."tak larat nak jaga dah"katanya..wahhh..aku on jer..dah terpikat lah katakan..ingatkan sepasang..rupa rupanya 8 ekor..2 jantan,6 betina.alhamdulillah..bestnyer!!!!!tak terkata..dalam hati"boleh aku dapat baby banyak2 ni"hahahaha
makin lama arnab ku makin banyak.kalau dah banyak,perbelanjaan dorang pun makin tinggi.mulalah pening kepala..nak jual,aku tak rela "sayang oii!!".nak bagi jer..lagilah aku kedekut..datanglah idea...beli makanan dan barang2 arnab secara pukal.boleh dapat harga murah..bila dah banyak pallet dan barang2 arnab.terpikir lah oleh otak ku,kenapa aku tak cuba jual barang2 arnab ni..boleh dapat untung dan sekali gus boleh jimatkan kos aku membiakkan arnab2 ku ini...alhamdulillah...di sini lah jawapannya... aku sekarang..menjual barang2 keperluan arnab..terima kasih tak terhingga,buat kawan2 yang sudi menyokong ku...
barang2 yang ku pamerkan di blog ini bukan untuk dijual,tapi kalau nak beli..boleh jer...keh3
sekian dari ku..assalamualaikummmmm...


No comments:

Post a Comment