Followers

Saturday, 25 August 2012

contoh sangkar guna auto nipple drinker

blok sangkar ni,menggunakan auto nipple drinker di sebelah belakang..
pemasangan nipple dari depan sangkar.

dua blok sangkar ni,berkongsi 1 tangki.hanya sambungkan
dari blok sangkar ke sangkar yang lain..mudahkann..

disyorkan guna bekas nampak dalam.mudah nak pantau kehabisan air..

penyambung tangki ni,zura gunakan tubeless..hehe
jimattt...

sambungkan tiub menggunakan penyambung T..

penamat tiub..zura bakarkan hujung tiub sahaja..
bertambah mudah..

sangkar ni,zura pasang nipple disebelah belakang..
lebih kemas..tak mengganggu pandangan depan.

ni dari posisi belakang..cuma sambung2 je..

contoh penyambung tangki.

gp zura pon guna auto nipple drinker..

4 comments:

  1. Zura,nak tanya sikit. Arnab angora saya tak pandai guna niple la. Macam mana nak ajar ek? sy tengok dia jilat2 je niple tu. Die tak gigit.pernah satu hari sy tak bagi air, arnab tu tahan tak minum langsung satu hari tu sebab saya tengok dalam bekas air tu, tak berkurang langsung. boleh ajar tak?

    ReplyDelete
  2. pertama sekali,sy tak tahu nipple jenis apa yg awk guna.jika nipple yg sama dgn arnab2 sy guna,ianya x perlu digigit.tersentuh saje,air akn keluar.kebiasaan bg arnab yg langsung x sentuh nipple tu,sy akn tekan nipple bg air keluar bertujuan utk tunjukkn sumber air di situ.

    ReplyDelete
  3. Saya pakai nipple yang sama macam awak pakai. Nipple tukan perlu ditekan baru keluar airkan. Kalau nipple yang jenis bebola tu, arnab hanya perlu jilat saja. awak ada nipple jenis bebola tak?

    ReplyDelete
  4. owhh..ermmm...nipple jenis ni x perlu ditekan..tersentuh saluran besi pd nippel tu saje,air akn keluar,kebiasaan arnab akn menggigit dan menyentuh barang baru di sekitarnya.
    jenis bebola tu,awak cari di petshop.sy tak jual..wokey..papai n terima kasihh..:)

    ReplyDelete