Followers

Monday, 1 July 2013

guinea pig dan skinny perut buncit

terima kasih buat kwn2 yg sudi singgah blog zura..
lawatan kamu sangat2 dihargai.
andainya ada pendapat mahupun teguran,jangan segan2,
zura sedia terima dgn hati terbuka..ecewwaaaaahh..hehehe
kali ni zura nak share tentang anak2 marmut...tapikann macam
biasalah...kita bagi gambar yang bercerita...
ada lagi 1 tapi...hehehe...
lepas tengok post ni,jangan pula ada yang call zura,
cakap nak beli gp ye...zura jual utk kawan2 terdekat sahaja.
itupon kalau boleh zura tak mau jual..zura asik kena paksa jual je..
jahat tau kamu..gp zura tak sempat banyak..jeles sgt
bila tengok gp kawan2 lain penuh cage..gp zura tetap
ciput cenggitu je..opppsss sori geng...ahahaha
kalau nak beli sangat gi cari sahril di banting tu..
ataupun siddiq tan..dorang memang jual...tunggu gp zura
ada banyak banyak dan banyak,baru zura jual ye..itupun kalau sempat banyak..ekekeke
jommmm tengok gambar tikus belanda zura...
ini romeo n juliet,guinea pig skinny yg zura bela...
pic ni masa mereka dikahwinkn..
masa ni juliet kempis lagi..

tarraaaaa... sudah buncit... bulat kannn..
nampak botak je.. comel tak??? hihi

yang ini anak skinny dan coronet.. cage ni lah paling meriah..
hari2 dok main kejar2... zura selalu pantau bdk berempat ni..
risau juga kalau2 gp ni bergaduh..
setakat ni alhamdulillah.. tak pernah lagi mereka bergaduh..
mudah tugas zura kannnn

gp coronet 3 ekor tu baru je zura alih dari
belakang rumah ke depan..
nampak mereka macam ketakutan sikit..
mungkin sebab di belakang penuh dengan pokok2 dan
agak privacy sikit..tapi bila di depan setiap hari ada
orang datang..agak bising sikitlah..
mungkin mereka tak biasa lagi..

wahhh santai dia... 

dah bulat macam tu pun ada  hati nak nyelit2 lagi..

sebolehnya dia nak nyempit gak tu... yang coronet tu masih
kat belakang lagi..
kesian lak..

yeay!!! kenduri  kih3
zura bagi tikus belanda ni makan
rumput israel.. bukan meriah lagi mereka ..

yummy2..seronok bila tengok guinea pig ni makan
banyak2... 

masa ni guinea pig zura kenduri alfalfa hay pula..
makan sambil berlari lari.. ahahaha

tikus belanda terus makan dan makan...
hampir penuh dengan alfalfa hay..

wik wik wikkkk.. meriah bila dorang nampak zura
bawa alfalfa hay.. tu yang zura campak je penuh2..
semoga marmut 2 ni terus kekal sihat
bersama zura dan membesar menjadi guinea pig...errrr
  byeeeee

2 comments:

  1. Assalamulaikum saya nak tanya skit pasal guinea pigs ni yang guinea pigs tk ada bulu ada berjual guinea pigs ni klau ada sms no ni 0173030958

    ReplyDelete
  2. Jual Beli Skinny Marmut/guinea pigs Cavy,Tanpa Bulu dan Hamster Hairless Botak Gundul Hammy, Bisa Kunjungi Situs/Webs/Blogs ini ...KLIK DISINI..., untuk wilayah DKI Jakarta, Jakarta Selatan, dan Kota Subang Jawa Barat, Bisa PCB Pantau Cocok Bayar atau Cod, disini juga tersedia kucing Sphynx dan Bambino Kucing Cebol/Kate/Pendek... Cek Disini...

    ReplyDelete